(ESKİŞEHİR) - Tepebaşı Belediyesinin "gönüllü bahçeleri"nde üretim yapan yurttaşlar ektikleri ürünleri hasat etmeye başladı.
Tepebaşı Belediyesi tarafından dört merkezde; emekli, engelli ve şehit yakınları başta olmak üzere vatandaşların kullanımına sunulan gönüllü bahçeleri, vatandaşları toprakla buluşturmaya devam ediyor. 9 bin 66 metrekarelik Batıkent Gönüllü Bahçeleri, Zincirlikuyu Mahallesi’nde bulunan 6 bin 300 metrekarelik Selami Vardar Gönüllü Bahçeleri, Yaşamkent Mahallesi’nde bulunan 29 bin 900 metrekarelik Mustafa Mansız Gönüllü Bahçeleri ve 7 bin 277 metrekarelik İki Eylül Gönüllü Bahçeleri 374 vatandaşa hizmet veriyor.
Sebze üretiyorlar
Yurttaşlar, 50 metrekarelik bahçelerinde tarımsal üretimler gerçekleştirerek, şehir hayatının getirdiği stres ve zihinsel yorgunluktan uzaklaşmanın da mutluluğunu yaşıyor. Çeşitli sebze ve meyve üretimleri gerçekleştirerek bahçelerinde zaman geçiren Tepebaşı sakinleri, aynı zamanda kentteki çevrecilik ve yeşil alan kültürünün gelişmesine de katkı sağlıyor. Yaşamkent Mahallesi’nde bulunan Mustafa Mansız Gönüllü Bahçelerinden hizmet alan vatandaşlar, ektikleri ürünleri toplamaya başladı.
“Eşime terapi gibi oluyor”
Bahçeden faydalanan yurttaşlardan Yusuf Kamer, “Eşim onkoloji hastası. Onun sağlığı için bu gönüllü bahçesine müracaat ettik. Çok güzel bir hizmet. Eskişehir’de gerçekten nezih bir yer burası. Eşime terapi gibi oluyor. Fidelerimizi toprakla buluşturduk ve ürünlerimizi topluyoruz. Bu hizmeti bizlere sunan Ahmet Ataç Başkanımıza çok teşekkür ediyorum” dedi.
“Burada çok mutluyuz”
Nurhayat Coşkun da “Sağlık sorunlarım vardı. Kalabalığa çıkamıyordum. Şimdi ailemle çok mutluyuz burada. Ahmet Ataç Başkanıma da çok teşekkür ediyorum. Bahçeme geldiğim zaman derdim, üzüntüm kalmıyor. Sağlığım için de çok iyi oldu. Burada çok mutluyuz” diye konuştu.
Noter huzurunda gerçekleştirilen kura çekimi ile gönüllü bahçelerini kullanmaya hak kazanan yurttaşlar, iki yıl boyunca bahçeye diledikleri ürünleri ekebiliyor.
Tepebaşı Belediyesi tarafından dört merkezde; emekli, engelli ve şehit yakınları başta olmak üzere vatandaşların kullanımına sunulan gönüllü bahçeleri, vatandaşları toprakla buluşturmaya devam ediyor. 9 bin 66 metrekarelik Batıkent Gönüllü Bahçeleri, Zincirlikuyu Mahallesi’nde bulunan 6 bin 300 metrekarelik Selami Vardar Gönüllü Bahçeleri, Yaşamkent Mahallesi’nde bulunan 29 bin 900 metrekarelik Mustafa Mansız Gönüllü Bahçeleri ve 7 bin 277 metrekarelik İki Eylül Gönüllü Bahçeleri 374 vatandaşa hizmet veriyor.
Sebze üretiyorlar
Yurttaşlar, 50 metrekarelik bahçelerinde tarımsal üretimler gerçekleştirerek, şehir hayatının getirdiği stres ve zihinsel yorgunluktan uzaklaşmanın da mutluluğunu yaşıyor. Çeşitli sebze ve meyve üretimleri gerçekleştirerek bahçelerinde zaman geçiren Tepebaşı sakinleri, aynı zamanda kentteki çevrecilik ve yeşil alan kültürünün gelişmesine de katkı sağlıyor. Yaşamkent Mahallesi’nde bulunan Mustafa Mansız Gönüllü Bahçelerinden hizmet alan vatandaşlar, ektikleri ürünleri toplamaya başladı.
“Eşime terapi gibi oluyor”
Bahçeden faydalanan yurttaşlardan Yusuf Kamer, “Eşim onkoloji hastası. Onun sağlığı için bu gönüllü bahçesine müracaat ettik. Çok güzel bir hizmet. Eskişehir’de gerçekten nezih bir yer burası. Eşime terapi gibi oluyor. Fidelerimizi toprakla buluşturduk ve ürünlerimizi topluyoruz. Bu hizmeti bizlere sunan Ahmet Ataç Başkanımıza çok teşekkür ediyorum” dedi.
“Burada çok mutluyuz”
Nurhayat Coşkun da “Sağlık sorunlarım vardı. Kalabalığa çıkamıyordum. Şimdi ailemle çok mutluyuz burada. Ahmet Ataç Başkanıma da çok teşekkür ediyorum. Bahçeme geldiğim zaman derdim, üzüntüm kalmıyor. Sağlığım için de çok iyi oldu. Burada çok mutluyuz” diye konuştu.
Noter huzurunda gerçekleştirilen kura çekimi ile gönüllü bahçelerini kullanmaya hak kazanan yurttaşlar, iki yıl boyunca bahçeye diledikleri ürünleri ekebiliyor.

















